Algemene voorwaarden
1. Algemeen
De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen schoonheid door Eva en de klant waarop Schoonheid door Eva deze algemene voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen schoonheidssalon
- De schoonheidsspecialisten van Schoonheid door Eva zullen de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
- De klant zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan degene die de behandeling uitvoert worden verteld.
- De schoonheidsspecialisten van Schoonheid door Eva zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat degene die de behandeling uitvoert is uitgegaan van door de consument verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
- De schoonheidsspecialisten van Schoonheid door Eva zullen de klant inlichten over eventuele financiële consequenties van wijzigingen van de behandeling.
3. Afspraken
- De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Schoonheid door Eva melden, dit kan telefonisch of per Whatsapp.
- Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Schoonheid door Eva 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de klant factureren.
- Indien de klant meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de klant door berekenen.
- Indien de klant meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt mag de schoonheidsspecialiste de gehele afspraak annuleren en 50% van het honorarium van de behandeling aan de klant factureren.
- Schoonheid door Eva op haar beurt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de klant melden.
- Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Persoonsgegevens & privacy
- De klant voorziet de schoonheidsspecialiste voor of bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
- Schoonheid door Eva neemt de persoonlijke gegevens van de klant op en verwerkt deze in een klantenbestand.
- Schoonheid door Eva behandelt en beveiligt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de AVG, zie ook onze privacyverklaring.
- Schoonheid door Eva zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden.
- De schoonheidsspecialisten zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
- Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
- De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
5. Betaling
- De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
- Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
- De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per bank te voldoen.
6. Aansprakelijkheid
- Schoonheid door Eva is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de schoonheidsspecialisten zijn uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
- Schoonheid door Eva is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegebracht naar de salon.
7. Klachten
- Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaresse van Schoonheid door Eva.
- Schoonheid door Eva moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
- Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Schoonheid door Eva de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden en de klant dit schriftelijk kenbaar maakt.
- Indien een klacht over de producten gegrond is zal Schoonheid door Eva het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
- Indien Schoonheid door Eva en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan een geschillencommissie.
8. Garantie
- Schoonheid door Eva geeft de klant een week (7 dagen) garantie op de behandeling en producten. Deze garantie vervalt indien:
- De klant op de hoogte is gebracht door de schoonheidsspecialisten over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
- De klant andere producten dan door de schoonheidsspecialisten geadviseerde producten heeft gebruikt;
- De klant de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
- De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
- De klant de producten niet volgens het advies van de schoonheidsspecialisten heeft gebruikt;
- De klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
- Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De klant wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
9. Beschadiging en/of diefstal
- Schoonheid door Eva heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
- Schoonheid door Eva meldt diefstal altijd bij de politie.
10. Behoorlijk gedrag
- De klant behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
- Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, hebben de schoonheidsspecialisten van Schoonheid door Eva het recht de klant de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
- Er wordt van de klant verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.
11. Recht
- Op elke overeenkomst tussen Schoonheid door Eva en de klant is het Nederlandse recht van toepassing.
- De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Schoonheid door Eva (www.schoonheiddooreva.nl) en zijn ook in de salon verkrijgbaar.
- Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
- Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.